Illustration som representerar kategorin Kultur & Nöje i Kalmarposten.

Bokcirklar med lättlästa böcker för vuxna

Kalmar stadsbibliotek anordnar digitala bokcirklar med lättlästa böcker för vuxna på grund av pandemin. I vår anordnar biblioteket tre bokcirklar.

På grund av pandemin har Kalmar stadsbibliotek inte möjlighet att anordna fysiska bokcirklar. Istället har man börjat anordna digitala cirklar.

I vår anordnar biblioteket tre bokcirklar med lättlästa böcker för vuxna.

Vårens program

“Jag har valt tre stycken böcker som har lite olika innehåll och längd. Alla tre är verkligen bra”, säger Charlotte Tebäck, bibliotekarie.

Vill man delta i en bokcirkel anmäler man sig på bibliotekets hemsida eller via telefon. Det är max åtta deltagare per cirkel.

“Med en bokcirkel kan man utveckla och upptäcka saker kring texten tillsammans.”

Vårens bokcirklar: 22 april: Oväntat besök av Kerstin Hahn; I maj: På insidan av Joel Berglund; 18 maj: Sköna maj av Eli Åhman Owetz.

Rulla till toppen