satsar på service och värdskapsutbildning

Satsar på service- och värdskapsutbildning på Öland

Ölands Turismorganisation lanserar en ny, digital service- och värdskapsutbildning för att stärka besöksnäringen på ön. Utbildningen är kostnadsfri det första året och syftar till att förbättra besökarnas upplevelse.

Sedan början av året har Ölands Turismorganisation arbetat med att ta fram en digital service- och värdskapsutbildning. Utbildningen är helt digital och kan genomföras via mobil, surfplatta eller dator för att ge deltagarna maximal flexibilitet.

Tanken med den nya utbildningen är att ge näringslivet på Öland möjlighet att förvalta och förbättra besökarnas vistelse på ön.

– Mina kollegor Emilia Tengel och Madelene Hallström har tillsammans med näringslivet gjort ett fantastiskt jobb för att få klart utbildningen på så här kort tid. Detta är något som företagen efterfrågat och det känns klockrent att kunna erbjuda den här tjänsten redan inför årets sommarsäsong. Det första året ges den gratis, säger Marcus Carlsson, tillförordnad turistchef på Ölands Turismorganisation, i ett pressmeddelande.

Utbildningen innehåller två större delar med fokus på service och värdskap, samt en Ölandsintroduktion som ger deltagarna en inblick i Öland som plats.

– Vi tror att en stolt, kunnig och välkomnande personal är avgörande för att besökarna ska känna sig hemmastadda, bekväma och nöjda på vår ö. Därför är det extra roligt att kunna ge näringslivet ett verktyg som vi hoppas både sparar tid och hjälper till att bibehålla det fantastiska värdskap som redan levereras, säger Emilia Tengel, marknadsförare på Ölands Turismorganisation, i samma pressmeddelande.

Rulla till toppen