Destination Kalmar har lanserat en ny digital utbildning som syftar till att höja kompetensen kring värdskapet för alla som möter besökare i Kalmar.
Destination Kalmar lanserar en ny utbildning som ska öka Kalmarkunskaperna hos alla som möter besökare i sina jobb. Utbildningen, som lanserades i början av juni, är en del av en större satsning för att utveckla Kalmars värdskap.
– Det är i det personliga mötet som vi verkligen har möjlighet att skilja oss från andra. Om alla som möter besökaren ger det där lilla extra, som gästen inte väntar sig, kan vi ta värdskapet till en ny nivå. Vi vill att Kalmar ska erbjuda ett värdskap i världsklass, säger Stefan Johnson, turismchef på Destination Kalmar, i ett pressmeddelande.
Utbildningen riktar sig till personal inom hotell, besöksmål, restauranger och kaféer.
– Besöksnäringsföretagen är oftast väldigt bra på service och bemötande. Vi kan hjälpa dem att lyfta värdskapet ett steg till genom att ge personalen kunskap om Kalmars historia och det utbud som finns av besöksmål, aktiviteter och evenemang. Ju fler vi är som kan berätta om Kalmar och vårt närområde, ju nöjdare besökare får vi, säger Stefan Johnson.


